Kui arvad, et pärast seitset järjestikkust tööpäeva
suusakuurortis, mis on füüsiliselt päris kurnav, magad esimese vaba päeva
hommikul pikalt. Ei, probleem pole, vähemalt veel, režiimis. Küsimus on hoopis
päevad – teisipäev on meie majas üks kahest pesupäevast ja musta pesu, mis
vajaks veidi värskendamist, on nende kokku kaheksa ja poole päevaga kogunenud
küllaga. Et pesu pestud saaks (jah, me ei pea siin ise masina kallale asuma),
tuleb teisipäeva ja/või neljapäeva hommikul 7:00-7:30 vahel ülatada musta pesu
kott koos kahe ja poole eurikuga (loe : euroga – toim.) koristusosakonna
tädile. Tema käest saab ka puhta voodipesu, keda huvitab. Aga seda ainult iga
teine neljapäev. Selle eest õnneks kukrut kergendama ei pea.
Igatahes, esimene vaba päev algas 7:00 äratuse ja musta pesu koti koridori toimetamisega. Adam suutis kenasti edasi tukkuda oma 2 tunnikest, erinevalt minust. Silm oli tuhm, aga magama ei jäänud. Nii ma siis pärast mõningast vähkremist võtsin oma ustava nutiseadme kätte ja hakkasin sotsiaalmeediat rullima.
Igatahes, esimene vaba päev algas 7:00 äratuse ja musta pesu koti koridori toimetamisega. Adam suutis kenasti edasi tukkuda oma 2 tunnikest, erinevalt minust. Silm oli tuhm, aga magama ei jäänud. Nii ma siis pärast mõningast vähkremist võtsin oma ustava nutiseadme kätte ja hakkasin sotsiaalmeediat rullima.
Kella 9 paiku võttis julguse kokku taaskord külla sõitnud
puuküürnik, kes olevat maja ees üle tunni aega parajaks teinud, sest
väidevatalt polnud piisavalt julgust meid tülitada. Nooh, ka variant, ütleks
selle peale.
Vähem kui tunni pärast olid kõik riides ja asusime ellu
viima üht meeldejäävat päeva, mis esiti kõlaks nagu üks halb anekdoot – 3
eestlast ja 1 lõuna-aafriklane Austria suusakuurortis! Eestlased lumelaudadel,
LAV-poiss suuskadel. Kohe hommikul saime aga esimese tagasilöögi – mitmed Run
of Fame rajale jäävad tõstukid on tugeva tuule tõttu suletud. No hää küll, eks
siis läheme shreddime niisama
tavapärasest veidi erinevatel radadel ehk nendel, mis igapäevase tööalase
liikumise tõttu ette ei jää. Enamjaolt veidi märgistatud rajast nihkes, et
värskemat lund nautida ning veidi adrenaliinirikkamaid trajektoore läbida.
Jõuame pärast paari edukat ja nauditavat run’i Stubeni kanti, kus meie seltskond
ühel hetkel halenaljakalt kahte lehte lüüakse – Adam ja Jan pääsevad
järjekordse istetõstuki järjekorda, minu ja Joshi ehk LAV-kuti eest lastakse
ribikardin ette, ainsad sõnad, mis sellele eelnevad - „Excuse me!“. No kui nii, siis nii. Sissepääsuga õnnistatud mehed
siiski väljuvad järjekorrast teise ukse kaudu ning edasisteks juhisteks anti –
minge bussi peale ja sõitke tagasi St Christophi või St Antoni. Taaskord siis
põhjuseks liiga tugev tuul, mida tegelikult juba esimesel ülessõidul sama
tõstukiga tundsime. Tool sai tuule käes sellise hoo sisse, et paaril korral
vaatasime põhimõtteliselt otse alla maa poole.
Ega siis muud üle jäänudki, kui tuli bussi ootama asuda. Aga
nähes seda massi, mis sinna peatusesse kogunema hakkas, saime kohe aru, et siin
sõltub kõik kohavalikust ja õnnest, kuhu buss end täpsemalt pargib. Esialgu
tundus, et „parkisime“ end õigesse kohta – buss parkis oma ukse enamvähem meie
ette, kuid siis selgus järgmine tagasilöök – suusad-lauad tuleb bussi taga
olevasse korvi sõidu ajaks paigutada. Selge, selle bussi peale me ei mahtunud.
Hakkasime siis juba ühe teise töötaja – Oliveri ja tema pundiga takso peale mõtlema, klapime summa ja saame siit minema, sest järgmine buss St Antoni tuleb tunni aja pärast. Aga etskae, taamal paistis St Christophi buss, nagu õnnistus kõrgematelt jõududelt. Pean silmas siis busside sõidugraafiku koostajat. Sellele bussile lubati õnneks varustusega sisse astuda ning rahvastki oli selle peal veel mõistuse piires. Aga mitte enam pärast seda, kui meie oma jala olime peale saanud. Järsku avastas ka selle õnnistuse veel oma 50 inimest, kellest vähemalt 30 jäid nukralt uste sulgumist asfaldilt jälgima.
Hakkasime siis juba ühe teise töötaja – Oliveri ja tema pundiga takso peale mõtlema, klapime summa ja saame siit minema, sest järgmine buss St Antoni tuleb tunni aja pärast. Aga etskae, taamal paistis St Christophi buss, nagu õnnistus kõrgematelt jõududelt. Pean silmas siis busside sõidugraafiku koostajat. Sellele bussile lubati õnneks varustusega sisse astuda ning rahvastki oli selle peal veel mõistuse piires. Aga mitte enam pärast seda, kui meie oma jala olime peale saanud. Järsku avastas ka selle õnnistuse veel oma 50 inimest, kellest vähemalt 30 jäid nukralt uste sulgumist asfaldilt jälgima.
St Christophist saime Christophbahniga üles lõpuks, väike
laskumine ja restosse keha kosutama. Tavapärase töötajate lõuna asemel lubame
endale hoopis resto-buffee poole pealt korraliku Smokey Bacon burgeri, friikad
ja kosutava Radleri. Töötajatele on hind ka igati mõistlik, võib ju vabal
päeval lubada.
Pärast lõunat avastasime, et ilm on sedavõrd paranenud, et paljud liftid on
taas avatud. Samas hoones, kus lõunatasime, asub ka Valluga lifti jaam ning
otsustasime kohe mitte allapoole laskuma hakata, vaid laseme toidul veidi
settida ning võtame veel kaks sõitu kõrgemale.
Valluga on siis selle mäe nimi, mille tippu suunduma hakkasime. Kõigepealt tuleb võtta ette sõit kuni (vist) 43le inimesele mõeldud gondliga, millega pääsed Valluga mäe esimesse jaama, kus muuseas asub ka restoran. See meid aga ei huvitanud. Kui tahad aga päris Valluga tippu jõuda, kus ootamas vaateplatvorm, siis tuleb ette võtta kahe minuti pikkune sõit sellise pisema gondliga, mis mahutab keskmiselt kuus täiskasvanud inimkeha. Ja me räägime siinkohal ikkagi sihvakatest eurooplastest, eksole.
Valluga on siis selle mäe nimi, mille tippu suunduma hakkasime. Kõigepealt tuleb võtta ette sõit kuni (vist) 43le inimesele mõeldud gondliga, millega pääsed Valluga mäe esimesse jaama, kus muuseas asub ka restoran. See meid aga ei huvitanud. Kui tahad aga päris Valluga tippu jõuda, kus ootamas vaateplatvorm, siis tuleb ette võtta kahe minuti pikkune sõit sellise pisema gondliga, mis mahutab keskmiselt kuus täiskasvanud inimkeha. Ja me räägime siinkohal ikkagi sihvakatest eurooplastest, eksole.
Aga kui kord vaateplatvormile jõuad ja seda ilusal päikesepaistelisel, pilvitul
päeval, siis avaneb sulle vaade viiele erinevale riigile. Jah, viie riigi
pinnale jäävat pinda näeb selle merepinnast 2811 meetri kõrguse mäe tipust.
Austria, Saksamaa, Itaalia, Šveits ja Liechtenstein. Ja see vaade on võimas!
Tegelikult näed sealt ainult lumiseid mäetippe, kuid vägev siiski.
Kui vaade nähtud, kohustuslikud turistipildid tehtud, tuled selle sammuse pisikese uberikuga taaskord ühe taseme võrra alla, kuhu pidid ka suusad-lauad maha jätma. Sellelt tasemelt saad taaskord sõiduvahendi jalgade külge kinnitada ning laskuma asuda. Ja seda me ka tegime!
Kui vaade nähtud, kohustuslikud turistipildid tehtud, tuled selle sammuse pisikese uberikuga taaskord ühe taseme võrra alla, kuhu pidid ka suusad-lauad maha jätma. Sellelt tasemelt saad taaskord sõiduvahendi jalgade külge kinnitada ning laskuma asuda. Ja seda me ka tegime!
Kuid noh, ega siin rohkem nagu midagi polegi sõnadesse
panna. Edasi naudime jätkuvat päikesepaistet, tavapäraste sõidutrajektooride
äärseid veidi puudrisemaid ja vähemkatutatumaid nõlvasid, kuniks kellaaeg annab
juhised viimaseks laskumiseks.
Kahju on sellest, et Run of Fame jäi tegemata, kuid nii
palju, kui ma praeguseks aru olen saanud, peaks mõned vabad päevad järgneva
veidi alla nelja kuuga veel tulema. Ehk siis õnnestub veidi paremini.
St Antoni suusakuurortil on olemas täitsa enda äpp, mille
saad panna oma päevast liikumist trackima
ja igasugu muud huvitavat infot koguma. Lisavidinaid on sellel ka üsna palju
juures. Kõnealuse äppi järgi liikusime päevaga üle 60km, millest mäest alla
liikumist oli ilmselt tugevad 30-35km. Olen üsna kindel, et see ununeb järgmise
vaba päeva järel, mil saame rääkida juba veidi tummisematest arvudest!
Aga ega siis päev nii roosiline ka polnud. Nüüd järgneb aga
väikene kirjeldus sellest, mille eest siin kahjuks ei õnnestu pageda.
Päeva viimane run
oli tavapärane, igatööpäevane, homerun
ehk sellest me siiski vabal päeval ei pääsenud. Sellele laskumisele jääb igaks
õhtuks totaalseks jäänõlvaks ärasõidetud must rada. Kes suusakuurorti keelega
päris sina peal pole, siis nendele infoks – nõlvad ehk rajad märgistatakse
alati numbrite ja värvidega, iga värv sümboliseerib siis raja raskusastet. St
Antonis on kasutusel kolm värvi – sinine, punane ja must, vastavalt kergemast
raskemaks. Igatahes, too must osa on igal õhtul sellises seisus, et mingit
naudingut sealt ei saa, pigem tahaks sealt kuidagi kiirelt üle lennata, kuid
kiirust sellel osal ei julge ka kõige kogenumad sõitjad arendada, sõltumata
jalgade küljes olevast sõiduvahendist. Kuid sellele mustale järgneb alati
rahulik lauge sinine osa, selline mõnus mahalaadimine ja sujuv kulgemine.
Sellel annab ka kiirust veidi julgemalt arendada. Seda ma ka iga õhtu teen. Sel
õhtul aga otsustas minu trajektoori ohustada üks naissoost suusasõber, mille
peale olin sunnitud kiire tasakaalu ümberjaotuse ja suunamuutuse tegema. See
lõppes aga liigse raskuse esijalale asetamisega, mis põhjustas lumelaua nina
lume alla sukeldumise ning selle tagajärjeks oli üks mehine „mats ja
maaühendus“. Vanast suusakepist ise konstrueeritud selfiestick kaameraga lendas selle kümnepallisüsteemis 7.5-8 punkti
(Adami hinnang – toim.) väärilise frontflipi
käigus nelja tuule poole, kiivri küljes olnud prillid lahkusid oma tavapäraselt
positsioonilt. Jalgadele kahjuks seda „trikki“ maanduda ei õnnestunud (siis
oleks Adamilt ka täied 10 punga saanud), kuid tänu kogemustele (loe : oskusele
hoida juba korduvalt opereeritud õlga) suutsin end lendamise käigus sedavõrd
kerra tõmmata, et esimese kontakti lumega tegi minu vasak kannikas. Kuidas? Ise
ka ei tea! Õnneks jäid kõik kohad terveks, järgmisel hommikul ei andnud isegi
tagumine ots tundemärke, et seda eelneval õhtul ebaotstarbekalt kasutatud sai.
Õnnelik õnnetus. Eriti sellise kiiruse pealt.
Arvate, et olen praeguseks kiirust seetõttu vähendanud? Hell no! Suurendanud? Oooo jaaaa!
Selline sai siis meie anekdoodi vääriliselt kirju taustaga
seltskonna vaba päeva veetmine. Järgmine ainult 4 tööpäeva pärast. Siis juba
uued seiklused, uued jutud, uued rajad ning uued maaühendused.
Lõpetuseks mõned klipid sellest päevast. Et noh, kui kadeduse-rohelus
juba piisavalt tume ei ole.
Lähen täidan jutupliiatsit, järgmiste lugudeni!
Antonios (just nii kutsub mind siin Hartwig)
LISATUD 14.1.2018 õhtul :
LISATUD 14.1.2018 õhtul :
No comments:
Post a Comment